Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży
30-godzinne szkolenie nadające uprawnienia trenera TUS I i II stopnia
I stopień -uprawniający do prowadzenia treningu umiejętności społecznych dzieci i młodzieży z zaburzeniami społeczno-emocjonalnymi
II stopień - uprawniający do prowadzenia TUS dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu
Cele szkolenia:
zapoznanie Uczestników z metodyką pracy treningu umiejętności społecznych osób z niedostosowaniem społecznym oraz w spektrum autyzmu
zdobycie/ doskonalenie wiedzy o społecznym funkcjonowaniu człowieka
zdobycie kompetencji z zakresu rozwijania umiejętności społecznych, w tym kształtowania umiejętności pracy w grupie, prawidłowych zachowań, komunikacji społecznej
zdobycie postawy rozumienia innych osób i ich zachowania oraz okazywania szacunku
Wybrane treści kształcenia:
- Podstawy teoretyczne rozwoju umiejętności społecznych (w tym m.in.: czynniki warunkujące rozwój społeczno-emocjonalny dziecka, wybrane zaburzenia w rozwoju)
- Metody pracy TUS (w tym m.in. diagnozy, techniki i metody, zasady pracy, ewaluacji)
- Praktyczne techniki i metody rozwijające kompetencje społeczne
- Trudne zachowania uczestników zajęć TUS
- Ćwiczenia w zakresie tworzenia scenariuszy TUS
- Zasady konstruowania TUS dla osób ze spektrum autyzmu – metodyka prowadzenia zajęć, organizacja procesów
- Dostosowanie TUS do potrzeb osób w spektrum autyzmu
- Interakcja, komunikacja i zachowanie osób w spektrum autyzmu w trakcie zajęć TUS
- Integracja, zaufanie, krytyka a krytykanctwo, samoocena, zasady komunikacji, asertywność, schematyczne myślenie, emocje i uczucia, kontrola w złości
- Kontakty w sieci, relacje a więzi
- Rozpoznawanie stresu i techniki relaksacji, zmysły i dobry dotyk
Efekty szkolenia:
Po szkoleniu Uczestnik/ Uczestniczka:
- w zakresie wiedzy – zna zasady prowadzenia TUS w pracy z osobami z niedostosowaniem społecznym oraz w spektrum autyzmu
- w zakresie umiejętności - potrafi skonstruować i prowadzić zajęcia zgodnie z metodyką TUS oraz jego modyfikacją w zakresie pracy z osobami w spektrum autyzmu
- w zakresie postawy - podejmuje refleksje nad własnym stylem pracy w aspekcie umiejętności społecznych
Autorzy programu i prowadzący zajęcia:
Tomasz Bilicki - certyfikowany interwent kryzysowy; pedagog i terapeuta osób uzależnionych, z problemami psychicznymi, sprawców i ofiar przemocy; trener umiejętności społecznych; twórca systemu wsparcia oraz profilaktyki typu rówieśniczego i liderskiego MOTIVATION PUNCH; ekspert w zakresie profilaktyki zachowań ryzykownych, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki pokolenia Y oraz Z; koordynator Punktu Interwencji Kryzysowej dla Młodzieży RE-START, Regionalnego Interwencyjnego Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Absolwent programu szkoleniowego „Sex, Sexuality and Gender: Children and Adolescents” Harvard Medical School.
Krzysztof Durnaś – pedagog, trener rozwoju osobistego, ekspert z zakresu kształtowania umiejętności emocjonalno-społecznych, coach, interwent kryzysowy, terapeuta w nurcie TSR, psychotraumatolog, mediator, konsultant badania odporności psychicznej MTQPlus oraz MindSonar, trener TUS. Ukończył studia z psychologii motywacji, studia z coachingu oraz kilkaset godzin szkoleń z zakresu pomocy psychologicznej, wspierania innych w rozwoju, rozwiązywania problemów nastolatków i dorosłych; wieloletni dyrektor szkoły.
Korzyści dla uczestnika
Po zakończeniu szkolenia Uczestnicy otrzymują:
- zaświadczenie o uzyskaniu tytułu Trenera Umiejętności Społecznych (TUS I stopnia)
oraz tytułu Trenera Umiejętności Społecznych dla Dzieci i Młodzieży w Spektrum Autyzmu (TUS II stopnia) - scenariusze zajęć autorskiego programu KakTUS z załącznikami i pełną obudową programową
Organizacja szkolenia:
Zajęcia realizowane będą w formule blended learning:
- Stacjonarnie – 15 godz. szkolenie
w siedzibie Firmy Szkoleniowo-Doradczej Anna Szywała, ul. Łukasińskiego 2/3 w Świdnicy
- Online – 15 godz. szkolenie
- praca online na podstawie przygotowanych filmów
- praca praktyczna ze scenariuszami zajęć autorskiego programu KakTUS
- konsultacje