TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY
30-godzinne szkolenie w formule hybrydowej
nadające uprawnienia trenera TUS I i II stopnia
Cele szkolenia:
- zapoznanie uczestników z metodyką pracy treningu umiejętności społecznych osób niedostosowanych społecznie oraz w spektrum autyzmu
- zdobycie wiedzy o społecznym funkcjonowaniu człowieka
- zdobycie kompetencji z zakresu rozwijania umiejętności społecznych, w tym kształtowania umiejętności pracy w grupie, prawidłowych zachowań, komunikacji społecznej
- zdobycie umiejętności prowadzenia zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne
Treści kształcenia:
I stopień - TUS dzieci i młodzieży z zaburzeniami społeczno-emocjonalnymi
- Podstawy teoretyczne rozwoju umiejętności społecznych (w tym m.in.: czynniki warunkujące rozwój społeczno-emocjonalny dziecka, wybrane zaburzenia w rozwoju)
- Metody pracy TUS (w tym m.in. diagnozy, techniki i metody, zasady pracy, ewaluacji)
- Praktyczne techniki i metody rozwijające kompetencje społeczne
- Trudne zachowania uczestników zajęć TUS
- Integracja, zaufanie, krytyka a krytykanctwo, samoocena, zasady komunikacji, asertywność, schematyczne myślenie, emocje i uczucia, kontrola w złości
- Kontakty w sieci, relacje a więzi
- Rozpoznawanie stresu i techniki relaksacji, zmysły i dobry dotyk
- Ćwiczenia w zakresie tworzenia scenariuszy zajęć TUS według autorskich programów KakTUS i KAKTUS-ik
II stopień - TUS dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu
- Psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o spektrum autyzmu
- Rozwój myślenia społecznego, koncepcja ścieżek rozwojowych
- Organizacja i specyfika pracy z osobami w spektrum autyzmu
- Metody pracy TUS z osobami w spektrum autyzmu (w tym m.in. diagnozy, techniki i metody, zasady pracy, ewaluacji)
- Zasady konstruowania TUS dla osób w spektrum autyzmu – metodyka prowadzenia zajęć, organizacja procesów
- Interakcja, komunikacja i zachowanie osób w spektrum autyzmu w trakcie zajęć TUS
- Trudne zachowania osób w spektrum autyzmu podczas zajęć TUS
- Ćwiczenia w zakresie tworzenia scenariuszy zajęć TUS według autorskich programów KakTUS i KAKTUS-ik
Autorzy programu oraz Prowadzący szkolenie:
Krzysztof Durnaś – trener TUS, pedagog, trener umiejętności społeczno-emocjonalnych, interwent kryzysowy, terapeuta w nurcie TSR, konsultant badania odporności psychicznej MTQPlus oraz MindSonar, współautor programu treningu umiejętności społecznych kakTUS dla nastolatków oraz KAKTUS-ik dla dzieci. Ukończył studia z psychologii motywacji, studia z coachingu oraz kilkaset godzin szkoleń z zakresu pomocy psychologicznej, wspierania innych w rozwoju, rozwiązywania problemów nastolatków i dorosłych. Lubi pracować z nastolatkami i dorosłymi
Tomasz Bilicki – trener TUS, pedagog, psychoterapeuta, psychotraumatolog oraz interwent kryzysowy, zawodowo zajmujący się interwencją kryzysową, połączoną z psychoterapią integratywną oraz rozwojem umiejętności społecznych; jest certyfikowanym interwentem kryzysowym, po amerykańskim programie szkoleniowym ICISF oraz egzaminie na Uniwersytecie Maryland; pozostaje w stałym zawodowym kontakcie z młodymi ludźmi, pracując w ośrodku interwencji kryzysowej; związany z Inicjatywą ReStart, w ramach której szkoli osoby uczące wsparcia, szczególnie dzieci i młodzież w kryzysie
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują:
- zaświadczenie o uzyskaniu tytułu Trenera Umiejętności Społecznych (TUS I stopnia) oraz tytułu Trenera Umiejętności Społecznych dla Dzieci i Młodzieży w Spektrum Autyzmu (TUS II stopnia)
- scenariusze zajęć autorskiego programu KakTUS z załącznikami i pełną obudową programową
- dostęp do zamkniętej grupy trenerów TUS, umożliwiającej wymianę doświadczeń, wzajemną inspirację pomiędzy trenerami i wgląd do aktualnych informacji powiązanych z tematyką TUS
Szkolenie realizowane będzie w formule blended learning:
- stacjonarnie (w siedzibie Firmy Szkoleniowo-Doradczej Anna Szywała, ul. Łukasińskiego 2/3 w Świdnicy)
- online
- praca praktyczna ze scenariuszami zajęć autorskiego programu KakTUS
- praca online na podstawie przygotowanych filmów
- konsultacji