Dekra ISO 9001
Medal Komisji Edukacji Narodowej

Psychotraumatologia

Wstęp do psychotraumatologii

Wsparcie osób z doświadczeniem traumy – perspektywa szkoły

(15-godzinne szkolenie stacjonarne)


Cele szkolenia:

  • zrozumienie zjawiska traumy u dzieci i młodzieży oraz jej skutków

  • zdobycie umiejętności wsparcia uczniów po zdarzeniu traumatycznym

  • rozwijanie umiejętności planowania i realizacji strategii terapeutycznych rozwijanie uważności oraz szacunku dla osób z traumą

Wybrane treści szkolenia:

  • Czym jest trauma?
  • Dziedziczenie traumy
  • Specyfika krzywdzenia dzieci
  • Wczesna trauma przywiązania, rozwojowa i szokowa
  • Reakcje na traumę, pamięć somatyczna
  • Pięć adaptacyjnych stylów przetrwania
  • Złożony zespół stresu pourazowego
  • Zaburzenia dysocjacyjne po traumie
  • Pozytywne skutki zdarzeń traumatycznych
  • Wsparcie osoby po traumie
  • Psychoedukacja (w tym komiks o PTSD)
  • Poprawa życia codziennego
  • Ciało jako zasób i uzdrowiciel
  • Dwunastostopniowy Program Leczenia Traumy wg Petera Levine
  • Radzenie sobie: emocje, wspomnienia, procesy poznawcze, gniew, strach, wstyd i wina, samookaleczenia, dziecięce części osobowości, lęk przed przywiązaniem
  • Wspieranie rozwoju w dłuższej perspektywie.

 

Nasze szkolenie:

  • stanowi odpowiedź na ważne potrzeby edukacyjne nauczycieli, wychowawców, pedagogów dotyczące higieny psychicznej dzieci i młodzieży, w trudnej sytuacji obciążenia psychicznego, w jakiej obecnie się znajdujemy
  • koncentruje się na rozwijaniu praktycznych umiejętności z obszaru oddziaływania psychologicznego i społecznego wobec osób doświadczających traumy psychologicznej
  • umożliwia nabycie kompetencji pracy z dziećmi i młodzieżą pozwalających na rozwijanie umiejętności psychospołecznych oraz uzyskiwanie dostępu do własnych zasobów osobowościowych, indywidualnych oraz społecznych
  • kładzie nacisk na niezbędność propagowania aktualnej wiedzy na temat traum dzieci i młodzieży i udzielania wsparcia potraumatycznego.
 Prowadzący szkolenie - Tomasz Bilicki – pedagog, psychoterapeuta, psychotraumatolog, trener TUS, oraz interwent kryzysowy, zawodowo zajmujący się interwencją kryzysową, połączoną z psychoterapią integratywną oraz rozwojem umiejętności społecznych; jest certyfikowanym interwentem kryzysowym, po amerykańskim programie szkoleniowym ICISF oraz egzaminie na Uniwersytecie Maryland; pozostaje w stałym zawodowym kontakcie z młodymi ludźmi, pracując w ośrodku interwencji kryzysowej; związany z Inicjatywą ReStart, w ramach której szkoli osoby uczące wsparcia, szczególnie dzieci i młodzież w kryzysie


Organizacja i zapisy:

Szkolenie realizowane będzie w formule stacjonarnej, w siedzibie Firmy Szkoleniowo-Doradczej Anna Szywała w Świdnicy, ul. Łukasińskiego 2/3

 

Informacji udzielamy i przyjmujemy zgłoszenia:

mailowo pod adresem:  biuro@annaszywala.pl

telefonicznie pod numerami: 604 461 929, 500 237 020

osobiście w siedzibie Firmy

 

Po szkoleniu Uczestnicy otrzymają imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia wystawione przez akredytowaną placówkę doskonalenia nauczycieli (Decyzja nr 38/2021 Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z 22 listopada 2021 r. o przyznaniu akredytacji Niepublicznej Placówce Doskonalenia Nauczycieli w Świdnicy)


 

Nasze ponad dwudziestoletnie doświadczenie w organizacji różnorodnych form szkoleniowych i doradczych jest gwarantem wysokich standardów usług.

 

Walidujemy nasze działania systemem jakości ISO 9001: 2015.

Dekra seal