KOMPLEKSOWA TERAPIA RĘKI
Kompleksowa terapia ręki
I, II stopnia Diagnoza –Warsztat-Terapia
III stopnia - Grafomotoryka M2Concept
25 godz. szkolenie nadające uprawnienia terapeuty ręki do diagnozy, terapii i prowadzenia zajęć z terapii ręki oraz w zakresie umiejętności grafomotorycznych
Cel szkolenia
Podniesienie efektywności dydaktycznej poprzez uzyskanie wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń sprawności ręki w kontekście samoobsługi, w tym w zakresie trudności grafomotorycznych
Treści szkolenia:
I, II stopnia Diagnoza –Warsztat-Terapia
- Elementy anatomii kończyny górnej a rozwój jej sprawności
- Diagnoza w zakresie sprawności ręki
- Rozwój fizjologiczny chwytów podstawowych ręki
- Nauka otwierania ręki spastycznej
- •Rola wybranych odruchów pierwotnych w aspekcie rozwoju sprawności ręki
- •Wpływ patologicznego rozwoju odruchowego na sprawność ręki
- •Omówienie zasad konstruowania programu terapii - ICF w tworzeniu planu terapii ręki
- Sposoby oddziaływań w patologiach w zakresie terapii ręki
- Elementy terapii lustrzanej w terapii ręki
- Zasady wprowadzenia umiejętności samoobsługowych
- Analiza i przykłady wykorzystania zabaw i zabawek w terapii ręki
- Przykłady zabaw i ćwiczeń praktycznych trenujących sprawność manualną ręki
- Nauka mobilizacji/masażu struktur ręki z podwyższonym napięciem mięśniowym, struktur - przedramienia z podwyższonym i z obniżonym napięciem mięśniowym
- Rodzaje chwytów podstawowych; cechy prawidłowego i nieprawidłowego chwytu
- Analiza zabaw lub zabawek wspierających sprawność ręki
III stopnia - Grafomotoryka M2Concept:
- Rozwój sprawności grafomotorycznej dziecka
- Rodzaje chwytów podstawowych
- Rozwój chwytu pisarskiego
- Cechy prawidłowego chwytu pisarskiego
- Cechy nieprawidłowego chwytu pisarskiego
- Elementy wpływające na grafomotorykę
- Przyczyny zaburzeń w zakresie grafomotoryki - diagnoza
- Nieustalona stronność – jak wyznaczyć rękę dominujacą
- Zasady pracy nad właściwym trzymaniem przedmiotu piśmiennego
- Analiza biomechaniczna parametrów: kredek, długopisów, ołówków, pędzli i innych akcesoriów grafomotorycznych. Jaka grubość, długość i kształt są korzystne a jakie niekorzystne
- Zaopatrzenie wspierające właściwe trzymanie przedmiotu piśmiennego – analiza nakładek
- Rozwój umiejętności cięcia
- Zasady doboru nożyczek, nauka wzorca cięcia
- Prezentacja i omówienie różnych rodzajów nożyczek
- Wybrane przykłady kompensacji przetrwałych odruchów pierwotnych
- Analiza zabaw lub zabawek wspierających umiejętności grafomoforyczne
Autorka programu i prowadząca zajęcia
dr hab. Emilia Mikołajewska – prof. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, adiunkt w Katedrze Fizjoterapii Collegium Medicum w Bydgoszczy; praktyk i naukowiec, specjalista fizjoterapii, międzynarodowy terapeuta metody NDT-Bobath; wynalazca w dziedzinie wózków dla osób z niepełnosprawnościami, członek Rad Wydawniczych oraz recenzent
w ponad 100 czasopismach krajowych i zagranicznych. Autorka ok. 400 artykułów, 16 książek w tym Terapia ręki. Diagnoza i terapia, Terapia ręki – warsztat. Analiza biomechaniczna zabaw.
Zajęcia planowane są w formule stacjonarnej w siedzibie
Firmy Szkoleniowo-Doradczej Anna Szywała, ul. Łukasińskiego 2/3 w Świdnicy
Jak zapisać się na szkolenie?
poprzez kontakt z naszym Biurem:
- mailowo: biuro@annaszywala.pl,
- telefonicznie: 604 461 929, 74 852 24 73, 500 237 020, 512 305 222
- osobiście w siedzibie Firmy Szkoleniowo-Doradczej Anna Szywała, ul. Łukasińskiego 2, 58-100 Świdnica
Nasze dwudziestoletnie doświadczenie w organizacji różnorodnych form szkoleniowych i doradczych jest gwarantem wysokich standardów usług.
Walidujemy nasze działania systemem jakości ISO 9001: 2015.