Dekra ISO 9001
Medal Komisji Edukacji Narodowej

KOMPLEKSOWA TERAPIA RĘKI

Kompleksowa terapia ręki

I, II stopnia Diagnoza –Warsztat-Terapia

 III stopnia - Grafomotoryka M2Concept


25 godz. szkolenie nadające uprawnienia terapeuty ręki do diagnozy, terapii i prowadzenia zajęć z terapii ręki oraz w zakresie umiejętności grafomotorycznych

 

Cel szkolenia
Podniesienie efektywności dydaktycznej poprzez uzyskanie wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń sprawności ręki w kontekście samoobsługi, w tym w zakresie trudności grafomotorycznych

 

Treści szkolenia:

I, II stopnia Diagnoza –Warsztat-Terapia

  • Elementy anatomii kończyny górnej a rozwój jej sprawności
  • Diagnoza w zakresie sprawności ręki
  • Rozwój fizjologiczny chwytów podstawowych ręki
  • Nauka otwierania ręki spastycznej
  • •Rola wybranych odruchów pierwotnych w aspekcie rozwoju sprawności ręki
  • •Wpływ patologicznego rozwoju odruchowego na sprawność ręki
  • •Omówienie zasad konstruowania programu terapii -  ICF w tworzeniu planu terapii ręki
  • Sposoby oddziaływań w patologiach w zakresie terapii ręki
  • Elementy terapii lustrzanej w terapii ręki
  • Zasady wprowadzenia umiejętności samoobsługowych
  • Analiza i przykłady wykorzystania zabaw i zabawek w terapii ręki
  • Przykłady zabaw i ćwiczeń praktycznych trenujących sprawność manualną ręki
  • Nauka mobilizacji/masażu struktur ręki z podwyższonym napięciem mięśniowym, struktur - przedramienia z podwyższonym i z obniżonym napięciem mięśniowym
  • Rodzaje chwytów podstawowych; cechy prawidłowego i nieprawidłowego chwytu
  • Analiza zabaw lub zabawek wspierających sprawność ręki

 

III stopnia - Grafomotoryka M2Concept:

  • Rozwój sprawności grafomotorycznej dziecka
  • Rodzaje chwytów podstawowych
  • Rozwój chwytu pisarskiego
  • Cechy prawidłowego chwytu pisarskiego
  • Cechy nieprawidłowego chwytu pisarskiego
  • Elementy wpływające na grafomotorykę
  • Przyczyny zaburzeń w zakresie grafomotoryki - diagnoza
  • Nieustalona stronność – jak wyznaczyć rękę dominujacą
  • Zasady pracy nad właściwym trzymaniem przedmiotu piśmiennego
  • Analiza biomechaniczna parametrów: kredek, długopisów, ołówków, pędzli i innych akcesoriów grafomotorycznych. Jaka grubość, długość i kształt są korzystne a jakie niekorzystne
  • Zaopatrzenie wspierające właściwe trzymanie przedmiotu piśmiennego – analiza nakładek
  • Rozwój umiejętności cięcia
  • Zasady doboru nożyczek, nauka wzorca cięcia
  • Prezentacja i omówienie różnych rodzajów nożyczek
  • Wybrane przykłady kompensacji przetrwałych odruchów pierwotnych
  • Analiza zabaw lub zabawek wspierających umiejętności grafomoforyczne

Autorka programu i prowadząca zajęcia

dr hab. Emilia Mikołajewska – prof. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, adiunkt w Katedrze Fizjoterapii Collegium Medicum w Bydgoszczy; praktyk i naukowiec, specjalista fizjoterapii, międzynarodowy terapeuta metody NDT-Bobath; wynalazca w dziedzinie wózków dla osób z niepełnosprawnościami, członek Rad Wydawniczych oraz recenzent
w ponad 100 czasopismach krajowych i zagranicznych. Autorka ok. 400 artykułów, 16 książek w tym Terapia ręki. Diagnoza i terapia, Terapia ręki – warsztat. Analiza biomechaniczna zabaw.

 
Zajęcia planowane są w formule stacjonarnej w siedzibie
Firmy Szkoleniowo-Doradczej Anna Szywała, ul. Łukasińskiego 2/3 w Świdnicy

 

Jak zapisać się na szkolenie?

poprzez kontakt z naszym Biurem:

  • mailowo: biuro@annaszywala.pl,
  • telefonicznie: 604 461 929, 74 852 24 73, 500 237 020, 512 305 222
  • osobiście w siedzibie Firmy Szkoleniowo-Doradczej Anna Szywała, ul. Łukasińskiego 2, 58-100 Świdnica

Nasze dwudziestoletnie doświadczenie w organizacji różnorodnych form szkoleniowych i doradczych jest gwarantem wysokich standardów usług.

 

Walidujemy nasze działania systemem jakości ISO 9001: 2015.

Dekra seal