Zrozumieć nastolatka
Zrozumieć nastolatka
Neurobiologiczne podejście do konfliktu pokoleń
Szkolenie przybliży działanie mechanizmów lustrzanych pozwalających na budowanie wspólnych dróg w rzeczywistości społecznej. Opowiemy, jakie znaczenie ma empatia, rozumienie emocji i budowanie relacji zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.
Przygotujemy Uczestników do neurobiologicznej interpretacji zachowań nastolatków oraz rozwiązywania problemów związanych z konfliktem pokoleń
Data szkolenia: 30.08.2024 r., godz. 12:00
Czas trwania: 7 godz. dydaktycznych
Prowadzący szkolenie: dr Marek Kaczmarzyk, profesor UŚ w Katowicach; propagator dydaktyki ewolucyjnej, dziedziny zajmującej się wyodrębnieniem, rozpoznaniem i praktycznym wykorzystaniem wpływu mechanizmów ewolucyjnych (zarówno ewolucji biologicznej i kulturowej) na procesy uczenia się i nauczania; wykładowca akademicki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; inicjator i główny organizator Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki (największej konferencji neurodydaktycznej w kraju) odbywającego się od 2015 roku rokrocznie w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach; autor książek: Zielony mem (2012), Szkoła neuronów: o nastolatkach, kompromisach i wychowaniu (2017), Unikat. Biologia wyjątkowości (2018), Szkoła memów. W stronę dydaktyki ewolucyjnej, (2018), Strefa napięć. Historia naturalna konfliktu z nastolatkiem (2020).
Treści szkolenia:
- Charakterystyka działania mózgu na różnych etapach rozwoju młodego człowieka
- Zmiany w strukturze kory mózgowej w okresie adolescencji
- Przyczyny zmian w strukturach mózgu na tle wymagań społecznych w tym presji związanej z procesem kształcenia
- Zmienność zachowań, preferencji oraz celów wynikające z etapu neurorozwoju nastolatka na tle oczekiwań społecznych
- Biologiczne i ewolucyjne podłoże empatii
- Mechanizmy lustrzane – wykorzystanie w doświadczeniu pedagogicznym
- Neurobiologiczna skuteczność metod dydaktycznych i wychowawczych
O czym porozmawiamy:
- o różnicach w działaniach poznawczych ludzi na różnych etapach życia i ich wpływie na procesy edukacyjne
- o możliwościach kształtowania potencjału ucznia: poznamy związki pomiędzy aktualnym stanem układu nerwowego a zachowaniami i możliwościami uczniów, co pozwoli lepiej zrozumieć ich potrzeby i sposób uczenia (się)
- o sekretach mechanizmów lustrzanych i ich znaczeniu w tworzeniu relacji edukacyjnych oraz rozwijaniu empatii i zrozumienia w procesie nauczania i uczenia (się)
- o procesach zachodzących w nastoletnim mózgu oraz ich następstwa, aby właściwie interpretować zachowanie i odpowiednio na nie reagować
- o możliwościach praktycznego projektowania oddziaływań edukacyjnych z wykorzystaniem wiedzy z zakresu neurodydaktyki, aby lepiej wspierać procesy uczenia się uczniów i ich rozwój
Jak zapisać się na szkolenie?
poprzez kontakt z naszym Biurem:
- mailowo: biuro@annaszywala.pl,
- telefonicznie: 604 461 929, 74 852 24 73, 500 237 020
- osobiście w siedzibie Firmy Szkoleniowo-Doradczej Anna Szywała, ul. Łukasińskiego 2, 58-100 Świdnica
Nasze ponad dwudziestoletnie doświadczenie w organizacji różnorodnych form szkoleniowych i doradczych jest gwarantem wysokich standardów usług.
Walidujemy nasze działania systemem jakości ISO 9001: 2015.